Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bo’s eerste indoor kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bo’s eerste indoor kweek

Korting op 420shop
    Hallo,

Op 28 januari is het online bestelde zaad binnengekomen. Purple Bud.
    De 5 zaadjes op een rijtje in vochtig keukenpapier gedaan en daarna in de plastic gripzak en deze in de ruimte van de combiketel geplaatst. De temperatuur was hier aangenamer dan in de rest van het huis.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Op 31 Januari hebben alle 5 de zaadjes een wortel. Tijd om te gaan potten. Verschil in wortelgrootte en dit gaan we ook terug zien in de verdere groei.
    Het ontkiemde zaad geplaatst in 12cm potjes met Batmix, aarde licht bevochtigd en in de vensterbank gezet.
    Omdat de groei langzaam verliep in 2 weken tijd (waarschijnlijk door een te lage temp. van ongeveer 18 graden) de potjes af gaan dekken met eerst huishoudfolie en tijdens de groei met een broodzak er overeen en een 2x 4 watt tl erboven gehangen.
    Last edited by Bokweekt; 3 March 2018, 12:10.

Comment

• smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      zet nooit net uitgekomen plantjes in bat mix is te zwaar bemest verbrand je de wortels mee ga naar aveve en koop stekgrond voor de jonge plantjes als ze groter zijn en verpot naar hun grote vaste pot gebruik dan bat mix

Succes ermee. Beetje meer informatie zou wel meer inzicht over je teelt geven.

Onder hoeveel watt ga je bloeien? Is dit een HPS lamp of LED?
    Welke voeding ga je gebruiken?

Comment

Last edited by QnQ; 8 March 2018, 15:08. Reden: citaat weg

Comment

Op 17 Februari een kasje gekocht en hierin 2 stuks 30W ledlampen geplaatst tussen een tijdschakelaar. (Nu kunnen we overgaan op een goed lichtschema) het lichtschema aangepast aan 18h licht en 6h donker. Helaas groeide 1 plantje niet meer en was dood gegaan dus in de kas staan nu 4 plantjes.

Comment

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Leden met een beperkt aantal posts hebben nog niet alle mogelijkheden. Moet je eerst aan 20 berichten zien te komen.

Je weet dat je binnen niet kan kweken zonder een tent (of een ander afgesloten ruimte), met een afzuiger, filter etc? Die bak is goed voor sla of wat tuinkruiden.

Comment

Een week geleden begonnen met Organic Plant Food in and outdoor aan het water toe te voegen. Dit is NK 4-6 en het water dat ik met de meststof toevoeg heef een PH 5,86. Plantjes doen het hier goed op denk ik. Helaas is de stengel tot de bladeren ongeveer 10 cm wat denk ik een beetje lang is.
                This gallery has 1 photos.

Comment

• smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  ze zijn aan het strekken lamp dichter hangen

Klopt, lamp er dichter op en potten vullen.......

Comment

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    Leden met een beperkt aantal posts hebben nog niet alle mogelijkheden. Moet je eerst aan 20 berichten zien te komen.

Je weet dat je binnen niet kan kweken zonder een tent (of een ander afgesloten ruimte), met een afzuiger, filter etc? Die bak is goed voor sla of wat tuinkruiden.
                    Hallo Beowulf,
                    Deze bak gaat dienen om, na het ontkiemen, voor te groeien als de andere planten in de tent met alle attributen aan hun laatste fase bezeg zijn. Dit is al aangeschaft en staat al, maar ik dacht om meteen in het begin 600W aan de kiemetjes te geven lijkt mij wat overweldigend.

Bedoeling is dus om ongeveer 1 maand voor de oogst in de tent in de minikas alvast mijn kiemen voor te laten groeien. Ik heb dan natuurlijk een betere start als dat mijn huidige kweek in de vensterbank is geweest.

Comment

Ah ok, dat verklaart een hoop.. Misschien handig om je plan & setup in 1 (eerste) post te vermelden ? Dat scheelt een hoop vragen
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                        Klopt, lamp er dichter op en potten vullen.......
                        Oke Ipie dat gaan we onthouden voor de volgende. Moet ik dan naar ongeveer 10 cm gaan met 2x 30w led?

Comment

• Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Weet niet welke je hebt maar ik houd het zo rond de vijf cm....

Lichtdicht is hij omdat ik er een zwarte plaid over heb hangen. Isoleert ook beter zodat mijn temp. tussen de 25 en 30 graden zit.

Heb nu 2 vierkante leds van 30w erin hangen maar ga over naar 10x 6w tl met daarnaast een aantal ventilators 4x4 cm die ik na een bepaalde tijd bij wil gaan zetten. In de tent komt een roterende.
                        This gallery has 4 photos.

Comment

Bezig...
                        X